Fyrsten i Lavvo…

Fyrsten i lavvo.
Etter ønske fra Monacos fyrst Albert får han sove i lavvo når han i slutten av mars blir med reindriftssamer i Finnmark til fjells.  Det er foreløpig ikke planlagt at fyrstinne Charlene skal være med. Ifølge fyrst Alberts program skal han holde fordraget «Tilpasning til klimatiske endringer og beskyttelse av Arktis» om morgenen 27. mars for urfolks TV-kringkastere fra hele verden.
Han ankommer to dager før, søndag 25. mars og reiser da på fjellet med reindrifta – skriver Finnmarken i dag.

Nydeelig vær igjen. Morgensola er på tur opp og fiskebåtene har lagt seg rolig utpå  Varangerfjorden.  Gradestokken nå klokken 07.44 viser minus 2 grader.

Bajas har ringt etter skyss til Jakobselv. Har lovet å bringe han. For en bortskjemt hund.
Den lille Bajasen er kjørt til «far» og jeg har stresset meg hjem. Underveis var jeg en tur i byen og greide å låse meg ute. Måtte få tak i hjelp for å hente reservenøklene hjemmefra. Har et sett i veska, men også veska ble låst inne i bilen. Heldigvis har jeg helgardert meg med et  sett bilnøkler og husnøkkel som ligger strategisk til hjemme. Alt ordnet seg denne gangen også.
Gårdagen kostet meg ca 20 – 25000. Kresjet mot den forbaska murkanten utenfor Remabygget.
Heldigvis er vel dagens uhell unnagjort.
Det er noe som ikke stemmer. Temperaturmåleren i bilen viste 6 minus grader.

Fra minneboka 1958:      Minne til Sigrun
                                             Når du ut i verden går glem da ei ditt fadervår heller ikke dette
                                             minne som du får av meg.
                                             Jeg er ingen dikter av Bjørnstjerne og Krog, men  jeg skriver
                                             likevel et minne i dag.
                                             Tre ord i kroken gjem denne boken.
                                             Hjerte hilsen fra Lilly P.

Ord for dagen:       Din egentlige alders tid er summen av de
                                     tidløse øyeblikk i ditt liv. 
                                     av Per Arneberg. 

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Fyrsten i Lavvo…

  1. annebloggen sier:

    Den murkanten har vært dyr for mange!

    Lik

Kommentarer er stengt.