Skuddårdag..

I og med at  været nå har roet seg så passer det vel å skrive et lite dikt om mauren som falt ned fra himmelen av Esben G-J Jaer.
Sommer i ryggen, lengtende etter et nullpunkt.  En form for befrielse.
Ser deg nok ditt lille kryp?
Ja, bare gå over fjellet der.  Husk at jeg ser seg. ( Hvor i himmelens navn  skal du hen?)
Mauren, stolt og tapper, en trofast arbeider, uten sykdomsfravær.
Og så faller den, det litte krypet.
Den rett og slett faller fra fjellet og ender i gresset.
Jeg så deg nok, tenker jeg, og undret om mauren hadde paranoia, at den rett og slett ble skremt av meg, at den falt fra et stykke himmel til et grønt gress….

Det er viktig å se de små også i vår travle og stressende hverdag.
Å, hvor eksotisk vi har det. I går holdt vi på å bli innestengt i vårt lille land, men dagen idag er nesten vindstille. Vinden har snudd og nå beveger Varangerfjorden seg mot øst og sola er iferd med å stige. Gradestokken viser minus 2 nå klokken 07.56.
Nytt fra vår kant nå er at Nrk skal effektivisere driften og skal plassere sine ansatte der de trengs.  Det betyr at sju ansatte kan bli flyttet fra kontoret i Vadsø til  Alta, Kirkenes, Karasjok, Honningsvår og Hammerfest.  Det skaper selvfølge intern strid i NRK Troms og Finnmark – skriver Finnmarken.
29. februar – det betyr at vi har skuddår i år. 

Fra minneboka 1958:     Minne til Sigrun
                                           Alltid freidig når du går.  Veien Gud tør kjenne. Selv om du til
                                           målet går, først ved verdens ende.
                                           Aldri redd for mørkets makt.
                                           Stjernene vill lyse. Med et Fadervår i pakt, skal du aldri gyse.
                                           Ha det brø og lev vel.
                                          De beste ønsker for fremtiden fra meg . Ågot.
                                           Glem meg ei.

Ord for dagen:   Det er større å reise seg etter et fall enn aldri å falle.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.