Våre følelser…

Glede, sorg, fortvilelse, lykke…. 
Noen gode følelser og noen vonde, i små glimt eller som en langvarig tilstand. Vi opplever det alle sammen.  Det er nettopp evene til å føle som skiller det menneskelige fra det umenneskelige, og for et levende menneske er det like naturlig å føle som å puste.  Dette lyder som en selvfølgelighet.
Likevel lever vi i et samfunn hvor følelsene har mistet sin naturlige plass. Vi vet ikke hvordan vi skal forholde oss til dem og dytter dem unna. Angst er et tegn på at lageret av bortgjemte følelser er blitt for stort.

http://finnmarksnettverket.no
http://mentalhelse.no

To nettsteder som har  mye informasjon for alle.

Enda en flott dag i Vadsøby. Sola er på opptur og temperaturen nå klokken 07.34 er 5 minusgrader. Det er nesten helt vindstille nå.
Summen av denne helga har vært spesiell fin for skuterfolket. Lille Bajas har hvist også vært med å skutertur, godt bevart inni pesken.  Slik er Finnmarksvåren – håper på en ulykkesfri tid.

Fra minneboka 1958: Minne til Sigrun
                                       La slukkes alle lys på jord.
                                       La stenges alle veie.
                                       Den som har funnet korsets spor, har evig  nok å eie.

                                       Smil til den du ikke kjenner
                                       Smil til den du ferdes blandt,
                                       kanskje engang at du aner
                                       med et smil en venn du vant.
                             
                                      Vær alltid og velfornøyd, alltid
                                      med et smil i øyet.  Aldri sur og aldri sær,
                                      derfor fikk jeg deg så kjær.
                                     9 + 9 er 18 løp aldri ut om natten.
                                     Hjertelig hilsen – Solfrid 13 1/2 år. 

Ord for dagen:   Jeg trenger ikke en venn som forandrer meg,
                                  og nikker når jeg nikker.
                                  Det kan skyggen min gjøre bedre.        

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.