Minneboka.

Influensasesongen er kommet, men årets sesong har ikke spredd seg så mye, skriver Finnmarken idag. Lege Larsen Mehmi forteller at mange tror de har influensa, men så kan det  være en forkjølelse. Ved en influensa ligger man flat i en ukers tid, og de voksne har høy feber. Voksne har ikke så høy feber når de bare har en forkjølelse.  Men barn kan få høy feber selv ved forkjølelse, sier Larsen.

Denne fredagen ser ut til å bli nydelig. Sola er allerede oppe og det er noe vind. Temperaturen nå klokken 09.09 er 3 – 4 minusgrader. Dagene er lange, det er dagslys allerede i 5 tiden om morgenen. Forøvrig har dagen økt med 8 timer 36 minutter sin vintersolverv
Sola er oppe klokken 06.58.
Det har forøvrig vært stille og rolig i vår lille by. Ingen spesielle hendelser som jeg vet om ihverfall.
Hilste på June Pernille i går. Nå hadde hun stakker fått av seg det skrekkslagne antrekket hun er avbildet med i forrige blogg.

Fra minneboka 1958:   Minne til Sigrun.
                               Når du blir gammel og ingen vil ha deg
                               så sett deg på taket så kråka får ta deg.
                            
                               Når du leser dine minner glem da ei å lese mine.
                              Tre ord på snei, glem meg ei.
                               Jeg minnes deg som ei grei jente.
                               Hjertelig hilsen Gudrun 16 år.

Ord for dagen:  Ekte glede finner vi bare i den grad
                                vi aksepterer oss selv.
                                Søk fullkommen selvaksept,
                               ikke et fullkomment liv.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Minneboka.

  1. annebloggen sier:

    Jeg har nok hatt influensaen tror jeg. Jeg kan ikke huske sist jeg var så fullstendig utslått. Men nå går det heldigvis litt bedre!

    Jeg har også de gamle minnebøkene mine. En av guttene i klassen var ikke så veldig flink til å lese og skrive, og så hadde han kanskje ikke helt sans for poesi. For hans minne til meg lyder: Roser er røde, fioler er blå, og du er likeså. Men han var en kjekk gutt så jeg velger å tro at tanken bak var god😉

    Lik

Kommentarer er stengt.