Kongelig bursdag..

NI MÅNEDER GAMMEL: En svært blid prins Harald i 1937.SIDE2

I dag fyller han 75 år

Kong Harald er dagens bursdagsbarn. Si din mening!
Les mer

Vi gratulerer jubilanten!

Nå starter jakten på brannårsaken i Kariel.  Svaret på hva som utløste brannen i garasjeanlegget på Lyng-gård skjuler seg i ruinene.  Idag starter krimteknikerne jakten på hva som utløste branndramaet. På nåværende tidspunkt kan ikke lennsmannen gi noen pekepinn på årsaken til brannen.  Det var gassflaska med acetylen som forårsaket evakuering og stengning av veien fredag og deler av lørdagen. Når er det fritt fram.

Det blåser mildt sagt «jevlig» fra sørøst. Nå klokken 10.22 er det 6 kuldegrader i min gate. Temperaturen kan variere med par grader, alt etter som hvor i byen man bor. Rundt meg er det stille og rolig. Ingen telefon eller mobil som gir lyd fra seg, ei heller noen som ringer på døra.  Dagens høydepunkt er vel ekstratrekninga i kveld. Det må vel snart blir min tur. Har ventet på telefon fra Hamar i 50 år. Ja, ja, kanskje jeg ikke ville tålt en stor gevinst? Tror egentlig ikke at rikdom gir større lykke. «Det å eie akkurat nok er nok,»tror jeg.

Dikt/sitat av Larry Mcmurtry:  Ingen illusjon er mer grusom
                                                         enn den som sier at stor suksess
                                                        og mye penger kan kjøpe deg
                                                        fri fra menneskehetens vanlige svakheter.

Ord for dagen: Jo tommere et hode er,
                               desto mindre føler
                               det trang til å fylles.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.