Houston

(Dagbladet): Whitney Houston ble i dag stedt til hvile i New Hope Baptist Church i New Jersey, samme sted som hun sang for første gang som 11-åringen.
Sermonien varte i nærmere fire timer, og det ble holdt en rekke taler i kirka.

Houstons mor, Cissy, skal ifølge Los Angeles Times ha skrevet et avskjedsbrev til datteren, som sto i programmet for begravelsen.
– Hvil i fred
– Jeg har aldri fortalt deg at da du ble født, sa den Hellige ånd til meg at du ikke ville være hos meg lenge, skal Cissy ha skrevet ifølge AP, som Los Angeles Times gjengir.
Hun skriver videre at hun takker Gud for den vakre blomsten hun hadde i 48 år. Brevet skal være avsluttet på følgenge måte:
– Hvil i fred, jenta mi. Mommie.

Har vært og luftet Pernille. Ho ble veldig glad for å få besøk. Så litt stakkarslig ut med den
fæle nattserken. Tror hun skjemmes litt selv også.
Ellers blåser det ganske mye i Varangeren. Fjorden er mørkegrønn – sjøgrønn heter det vel.  Temperaturen er bare knappe -2 grader  nå klokken 09.41.

I min ungdomtid var det ikke bare å gå i butikken å finne frem musikk eller annen underholdning.  Hjemme hadde vi en sveivegrammafon som vi drog med oss rundt i  naturen og på danseplatter. Vi danset og koset oss til LP platene som surret rundt med en litt utslitt stift med ukvass  spiss.. 
Vi skrev også av, LP ene.  Jeg har her en sang som heter Line som er skrevet 4. mars l974 kl 21.30

                         Line
vers 1. 
Line ta min hånd slik du bleide.
               Line det var meg som du holdt av,
               legg ditt hode mot mitt bryst hør hjerte banker,
               hjerte og min kjærlighet jeg gav.
                  Ønsker som ble visket i mitt øre, ble oppfyllt,
                jeg sa jo aldri nei.  Nå vil du gå din vei og jeg må spørre:
               Hva er det han har og ikke jeg?

Refr:     Hva er det han har jeg ikke gir deg.
              Er det noe som jeg ikke har,
              Du går din vei fra meg,
              men jeg må ha et svar fra deg..
              Hva er det han har og ikke jeg?

vers 2.  Line ser du huset som jeg bygget.
              Line ser du skiltet og ditt navn.
              Ser du alle møblene som er der inne.
              Vil du ikke komme i mitt favn.
              Av kjoler har du nok i garderoben.
              En sjekkbok, ser du den er til deg,
              men du vil bare gå og jeg må spørre.
              Hva er det han har som ikke jeg.

Forts refreng: Hva er det…………………. 

Slik ble den nedskrevet. Skulle gjerne ha sunget den for dere, men sangstemmen har jeg glemt et sted.

Ord for dagen: Jeg hadde gjentatte ganger gjort den erfaring
                               at når du rolig og bestemt (MEGET BESTEMT!)
                                sa til livet:
                                «jeg stoler på deg! Gjør det du må,»
                               så hadde livet en mystisk evne til å gi
                                gjensvar på dine behov.
                    

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.