Nødbluss

av Asbjørn Lillebø.
Jeg kan ikke styre båten min lengre,
da havner jeg ute blant båer og skjær
Da nærmer jeg meg de forrevne strender
der ingen trygg landingsplass er…

Jeg seilte så sikkert da havet var stille,
jeg syntes at kursen var klar
Men bølgene kom så hard og ville
Jeg visste knapt hvor jeg var –

Kan hende var båten min altfor liten,
Og ballasten var for lett
Jeg strevet til jeg var dødens sliten,
Jeg var bare oppgitt og trett…

Da – nær ved å drukne – jeg sendte mitt nødbluss
Jeg varslet den himmelske los!
Han hørte mitt rop.  Han ga meg rett kurs,
Og overtok båtens ror!

Vår lille by er innhyllet i snø, tåke og frostrøyk. Trærne har kastet av seg den hvite drakten. De står avkledd og majetisk i vinterkulden. Verandakanten har en ren og fin snølist. Ingen hender har berørt den. Stillheten er «øredøvende».
Nå klokken 08.21 er det – 5 – 6 grader i min gate, Det er ganske vindstille for øyeblikket.

Sitat av Alexander Pope:  Dårer iler til der engler ikke tør ferdes.

Ord for dagen:   Venner er venner.  Foretninger er noe helt annet.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.