Himmel og hav…

Havforskningsprosjektet Hav21 skal fremme god forvaltning av det marine miljøet og næringsutviklingeg basert på bærekraftige forvaltningsprinsipper. Totalt 66 personer er plukket ut til å sitte i ei strategigruppe og fire ulike arbeidsgrupper for forvaltning havbruk, fiskeri og mat.  Ingen av disse kommer fra Finnmark eller har umiddelbar tilknytning til fylket.
Dette er både skuffende og oppsiktsvvekkende, mener vår fylkesordfører
Runar Sjåstad.  Jeg er helt enig!  Vettet er vist rimelig jevnt utdelt.  Også her i Finnmark har vi vettige folk som kunne vært med.
Hensikten med Hav21 er å utarbeide en samlet FoU-strategi for all marin forskning de kommende årene, til støtte for både forskningsmiljøer, næringsliv og forvaltning.
Det er Fiskeri- og kystdepartementet som er oppdragsgiver for Hav21 på vegne av Regjeringen og involverte departementer. Prosjektet skal starte innen oktober 2012 skriver Finnkarken idag.

Klokken er 07.12 og det er mørkt og stille ute.  Skylagene har begynt å sprikke og gradestokken viser 11 minus. Spår en fin og fredfullt dag.
Det har heller ikke vært noen hendelser eller eksplosjoner som har rystet vår lille by denne helgen. Alt er bare fred – så langt.
Selv skal jeg fortsette med snekkerarbeidet jeg startet med på fredag. Holder på å lage en rammehylle som skal bruker til fingerbølene jeg samler på. Tror jeg har ca 70 – 80 stykker.  Skulle gjerne fått fra alle Hurtigrutene og ikke minst fra Nordstjernen som skal seile sin siste tur nå i mars. Snekkerarbeidet blir dagens prosjekt.

Dikt/sitat Sydney Smith:     Det er fantastisk 
                                                  hvor annerledes vi
                                                 kan se på den
                                                 samme begivenheten
                                                tjuefire timer etter
                                                at det fant sted.      

Ord for dagen :  «Kun den som svømmer
                                   mot strømmen

                                  Når kilden» 

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Himmel og hav…

  1. annebloggen sier:

    Det hadde vært morsomt å se bilde av den samlingen:-)

    Lik

Kommentarer er stengt.