Til akters..!

Nå er Staten Norge ute igjen og skal spare småpenger. Millioner bli sendt ut av landet eller brukt på å gi bedre velstand til kriminelle jf. Breivik etc.
Nå skal Posten reduseres fra 179 kontorer til 30, noe som betyr at de tre postkontorene i Øst-Finnmark er i faresonen. Dette skal vi nok stå over – vi er sterke vi!
Har merket meg Staten Norge  nå skal skyve det meste ut til kommunene. Nå har jo kommunene selvfølgelig ropt lenge etter å få bestemme over eget rike. Nå skal vi se på prioriteringene deres – som til tider kan være ganske kontroversinelle.
Det er nok fortsatt slik at man tar fra de svakeste og gir til de munnsterke..!
Ser man på eksempelvis NAVsystemet – her kan du faktisk søke midler til prosjekter etc, men du kan knapt få penger til daglig føde og husly uten å bruke de siste kreftene dine. Og for å få en human død slutter man å gi væske og føde.
Jeg tenker og resonnerer: Landet har penger, det har vi hørt. Jeg vet også at det ikke er noe problem å bygge et skuddsikker psykiatriskavdeling for en «kjeltring) som har skutt og drept en titalls ungdommer. Jeg er bekymret, men jeg tør likevel ikke bruke de sterkeste uttrykkene all den tid jeg ikke er synsk – eller kan se inn i framtiden.  Vi har utfordringer i fremtiden. Ennå er det ikke helt som i science fiction filmer, men det begynner å ligne.
Darwin la seg ut med Gud og hvermann. Resultatet ble boken «Artens opprinnelse».

Det er faktisk 8 kuldegrader i vår lille by. Sola ho var ikke tilgjengelig idag. Noen store skyer stengte for utsikten, men ho sende noen stråler – for å minne oss om dens eksistens.
Varangerfjorden ligger og duver i frostløyk og det blåser friskt nå klokken 12.42.

Sitat av Eliphas Levi:  Visdommen blir aldri lagt merke til,
                                        for den er å finne i orden, ro,
                                        harmoni og fred…

Ord for dagen:      Ta deg tid til å lese,
                                     det er grunnlaget for all visdom.
                                     Ta deg tid til vennskap,
                                     det er veien til lykke.
                                     Ta deg tid til å drømme,   
                                     da fester du din vogn til en stjerne.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.