Årets første solgløtt!

Sola ho kom ikke den 18. januar, men nå har den trofast vist seg over Varangerfjorden.
Bilde er tatt klokken 11.17 i dag
23. januar 2012.  Fikk ikke hele sirkelen da 1/4 var dekt av skyene. 
Ho var rød som en glødende lampe, men
velkommen er ho.
Jeg sender 7 ønsker til solen fra Frans av Assisi`s bønn:
1. La oss bringe kjærlighet der hatet råder.
2. La oss bringe forlatelse der urett er begått.
3. La oss skape enighet der uenighet råder.
4. La oss bringe tro der det råder tvil.
5. La oss bringe sannhet der det råder villfarelse.
6. La oss bringe lys der det råder mørke.
7. La oss bringe glede der bedrøvelse hersker.

  Soldagen har også vært den kaldeste dagen så langt denne vinteren – med 8 kuldegrader.

Ellers var det full trøkk da  fenomenet Vadsø Rock City entret scenen på Et kult sted. Tanabandet Morty hadde også fått innpass, og dermed var det en musikalsk miks som møtte publikum.   

Ja, ja, jeg sov nu like godt!

Sitat av Pablo Picasso:  Man trenger lang tid for å bli ung.

Ord for dagen:   «Spesielt» er ordet som beskriver dagen best.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.