Litt av hvert!

Stoppet mann i rullestol på E6

Mann kjørte rullestol i kollektivfeltet på en av landets mest trafikkerte veier.
Hadde han til hensikt å rømme fra NAV – eller helsevesnet?

 Vitner om ukultur i norsk helsevesen

Kritiske overleger truet med sparken. Les saken

Gi meg
dikt av Frazier.
Gi meg et arbeid å gjøre
Gi med helse,
Gi meg glede i enkle ting
Gi meg et øye for skjønnhet,
Taleevner for sannhet,
Et hjerte som elsker,
En hjerne som resonnerer,
En innsikt som forstår.

Gi meg ikke ondskap eller misunnelse,
men en sann snillhet
og en edel folkeskikk.

På slutten av hver dag
Gi med en bok
Og en venn å dele stillheten med.

Det blåser sterk vind denne torsdagsmorgen. Vadsø er blitt lovet solgløtt idag av meterologene, men jeg  er som vanlig litt skeptisk.
Temperaturen nå klokken 08.27 er 3 minusgrader.

Idag skal formannskapet i Vadsø ta stilling til forslag som kan bidra med  flere behandlingstilbud ved helsesentret.
Ser ut som politikken har nådd en yttergrense og er iferd med å snu tilbake til det gamle.  Først sentraliserte man helsenorske og nå er man iferd med å tilbakeføre ansvaret bit for bit. Tror mye av kostnadene vil brukerne måtte betale.

50-øringene settes ut av omløp og opphører å være tvungent betalingsmiddel 1. mai 2012.

Sitat av Kurt Vonnegut:  Vi er det vi later som om vi er,
                                            Så vi må være forsiktige med hva vi later som.

Ord for dagen: Vennskap er det eneste bindemiddel som alltid vil
                                holde verden sammen
.
                                av Walt Whitman

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.

2 svar til Litt av hvert!

  1. annebloggen sier:

    Det var et fantastisk dikt!

    Lik

Kommentarer er stengt.