Tyvende dag jul.

Hei, god morgen – fredag den 13. Har vært våken noen timer allerede, selv om klokken bare er 07.18. Har redigert og ordnet bildearkivet mitt.  Bruk 3,5 timer av min dyrebare morgen til å vri om elektrodene i bakholdet. Ikke alt er like enkelt for alle, men med mye hjernearbeide og en god p0rsjon tålmodighet – lykkes man omsider.  Og sitte slik om natten er ganske kreativt, man lærer mens andre sover.
Jeg tenker at min Herre vet bedre enn meg at jeg begynner å bli gammel.
Jeg ber om at  han holder meg borte fra den fatale vane å tro, at jeg må uttale meg om et hvert emne og ved enhver anledning.
Jeg ber om at han frir meg fra trangen til å ordne opp i alle sakene.
At han gjør meg tankefull, men ikke sturende hjelpsom.
Med min enorme oppsamlede visdom, er det nesten synd ikke å få utnyttet den helt.
Men vi vet herre, at jeg ønsker å beholde noen få venner helt til slutt.  Hold mitt sinn fra ønsket om å fortelle detaljert om alle ting.  Gi meg viten til å nå frem til poenget. Forsegl mine leber mot å berette om mine fysiske svakheter og plager.  De øker stadig.  Og min glede over å fortelle om dem blir større med årene.
Jeg ønsker ikke å bli noen helgen.  Noen av dem er så vanskelig å leve sammem med, men en sur gammel  person er et av djevelens mesterstykker.
Jeg tør ikke be om bedre hukommelse, men om en voksende udmykhet og en mindre skråsikkerhet, når min hukommelse synes å komme i konflikt med andres.
Gi meg evnen til å se lyspunkter på uventede steder, og gode sider hos folk som jeg ikke regner med har dem. Og hjelp med å få den nådegaven at jeg kan fortelle dem det……….

Håper bønnen min blir hørt.

Det er stille og rolig i min gate, ikke en vinpust og kun 2 minusgrader.

Sitat av Muhammad Ali:  Det er ikke de fjellene du
                                             bestiger som sliter deg ut, det
                                            er den steinen du har i skoen.

Ord for dagen:    Erfaring er ikke hva man opplever.
                                  Det er hva man gjør med det man opplever.           

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.