Tanker…!

12. januar (Midtvinter)
Tolvte januar ruller vinteren over på rygg. I dag er halve vinteren gått og den største kuldeperioden står igjen.
Er midtvinterdagen klar, om ikke lenger enn at en kan sale en hest, så blir det god vekst neste sommer.

Tanker om tiden:
Jeg sto opp klokken o8.00 i dag og hastet meg rett inn i dagen. Trodde jeg hadde så mye å utrette, så jeg hadde ikke tid til å gruble.  Ting bare velter seg fram og oppgavene skal gjøres.
«Hvorfor hjelper Gud meg ikke»? tenker jeg.
Han svarer  «Du har ikke spurt»?
Jeg ønsket å se glede og skjønnhet. Men dagen sleper seg ofte avsted, grå og blek.
Jeg undret meg hvorfor Gud ikke viste meg veien.
Han svarte:  «Men du søkte ikke».  Jeg forsøkte jo å komme inn i hans nærvær. Prøvde alle nøklene mine i låsen, men ingen passet.
Da ble jeg ømt og kjærlig irettesatt.
Mitt barn, du banket ikke på.
Da jeg våknet tidlig denne morgenen, stanset jeg opp, før jeg startet dagen.
Jeg hadde så mye å utrette, men jeg måtte ta meg til til å be og banke på.

Alle trenger en trygg indre følelse av at verden er et trygdt sted å være.  Det betyr at man må få en trygghet for at det alltid finnes noen i  nærheten som vil deg vel.
Kunsten å  leve er ofte kunsten om å skaffe seg en klok lege.
Dette er bare løse betraktninger og tankespinn i min verden denne morgenen.

Jeg har faktisk fått en engel i nabolaget. Omgivelsene mine er ryddet og fri for snø.

Det er en helt vanlig og stabil vinter dag idag og ganske stille. Det rare er at vi i vår lille by ikke har opplevet kuldegrader som er verdt å skrive om. Som idag – har vi bare 3 kuldegrader – i alle fall i min gate.

Sitat:     Vi drukner i informasjon og hungrer etter kunnskap.

Ord for dagen:   Det er tre ting som er hardt her i verden:
                                 Stål, diamanter og det å lære
                                 seg seg selv å kjenne. 

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.