År 2012..

En lysende skarlagen rød himmel i søraust. Sterke farger – sterke følelser, iblandet med noen mørke og gråe skyer. Det blåser en stille vind over vår lille by. Tankene går til mine aller kjæreste på denne jord! Håper de får et godt og lykkelig år, lik fargene som omkranser oss denne morgenen. Fargene bare forsterker seg mens jeg sitter her foran vinduet og skriver – for et syn!!
Alle har vi noen drømmer for et nytt år, slik dikteren beskriver:
Drømmenes kyst av Alf Larsen.
Det står en kyst forrevet og steil
i nattens stillhet og drømmer.
Der ligger et skip med slappe seil
i skyggen av den og svømmer.

Uendelig fjernt er alting her,
verden er skjult langt borte.
På klipperne sitter av skarv en hær,
stumme, stive og sorte…

Jeg ser ikke liv på dekket nu,
og ingen lyd er å høre.
De sover dernede mot klenningen ru
og med brenningens brus i sitt øre.

Jeg tror de er faldt i søvn med ett,
overveldet av drømmen.
Og skibet vugger nu tungt og trett
som en uttenkt tanke på strømmen.

Her er jo alle drømmers mål,
her står nattens klipper
som skjuler for evig dagens bål.
For å fare lengere vi slipper.

Livet kan vel sammenlignes med et skip i stadig bevegelse mot nye mål.

Det er fortsatt mildt og 0 grader her i min gate. Klokken er 08.49. Nå er faktisk halve himmelen orange – for ett flott skue – skal prøve å forevige fargene.
Himmelfargen er lik bloggbildet øverst – kanskje noe skarpere enda.

Dikt/sitat:  Frykt mindre, håp mer, spis mindre, tygg mer,
                    klag mindre, pust mer, snakk mindre, si mer;
                    elsk mer, og alt godt blir ditt.

Ord for dagen:    Mødrenes drivstoff er te og klissete kyss.

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.