Tronen……..

Lette snøfnugg og ganske vindstille – minus 4 grader.
Har vært hundepasser til Patrick i dag også.  Bajas har vært med meg til aktivitetssentret og blitt bortskjemt av personalet der.
Har ikke fått bilen ennu – er vel fotgjenger enda noen dager – får se når Patrick kommer om han har bilen med.
Jobber og studerer spacen – hvordan jeg skal klare å dele arkiverte filer?  Helgearbeide, skal nok klare å få det til. Ser ut som den gamle hjernen noen ganger gir slipp på kunnskap.  Troen kan flytte fjell!!
Legger ved resten av diktet som ble publisert i går – den 25.2.
Selv om det er vindstille idag – synes jeg diktet Vinden skal få sin velfortjente plass her idag likevel:
Nu bæres du av reisen, over skoger,
sendt av treet, det med tykke, trygge grener,
sett av jorden, den som holder dine ben,
og vannet, som er vugge for din lengsel,
ber om stillhet, berom flukt
 
Så løfter han deg, fyrsten, inn til tronen
og det er som du lever evighet
Han røper ingenting, den høye elsker,
du gledes og er rosebarn, det ene.
 
Ord for dagen:    Når vi ikke kan drømme lenger, dør vi.
 
Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.