Jorden……..

Flott sol og minus 3 grader.
Ja, nå er gjesten hentet av sine kjære.  Tror han savnet dem veldig i gårkveld – han "gråt" i to timer.  Hadde besøk av min gode venninne i går ettermiddag.
Gevist ble det ikke nå heller, rart egentlig at det aldri skal klaffe med mine tall.  Kanskje er det slik at de som fødes i fattigekår skal forbi fattige resten av sitt liv.
Det viktigste er vel tak over hodet, mat og litt drikke og ellers holde stilt og ikke klage.
Så får man heller tenke på solen og skaperverket. Jeg vil illustrere dette med diktet:
Rom :
Våre rom er fylt av is og lengsel   
De tårner seg som bratte stup, mot hav                                             
Og noen ganger, som et under, trår de                                                                                
utenom fiolens sølvgrå vinger                                                   
"Kjærlighet!" sa Jorden, "Lytt!", på    
havet danser himmelen sitt bud                                                           
og fiolens grønne seng er hellig
voksested, som hjertets bed.
 
 
Ord for dagen:   Du kommer ikke til fjells på en flat veg.
Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.