Ekko…..

Fint kaldt vær idag med 10 kuldegrader. Det samme været hadde vi  i går -fredag 19.
Glemte å skrive noe i går.   Kan tenke med at det ikke var noe å skrive om heller. La meg å sove 0845. Har overnattingsgjest, han lille Bajas.
Det var vel derfor jeg glemte datamaskinen.  Han er litt masete av og til – skal leke og da må andre også være leken.
Nå om dagan er gardinene trukket til side på kjøkkenet –  Bajas sitter og følger med de som går over der og uler hver gang noen passer.
Må vel kanskje handle litt idag også, siden det er lørdag..
Må vel fortsette med mine 50 engler – har bare halvparten igjen.
Er nå kommet til engel:
Nr – 25 – Avskjedens engel.
Avskjed gjør ondt.
Å måtte ta avskjed med et menneske som man er blitt glad i, kan knue vårt hjerte.
Men likevel må avskjeden finne sted.
 
Nr – 26 – Sorgens engel.
Med sorg tenker vi straks på sorg over en avdød.
Dette er vel det alvorligste tilfelle av sorg.
Den som hoper over sorgen over en kjær avdød, for eksempel en avddød av far eller mor, blokkerer sin livsstrøm.
 
Nr – 27 – Forvandlingens engel.
Engler kan komme i forskjellig kledning. De behersker forvandlingens kunst.
De forvandler seg til et menneske so ledsager oss på veien.
De forvandler seg til lege som behandler våre sår: til en terapeut som henter oss ut av bindingene i vårt nevrotiske mønster:
til en prest som befrir oss fra våre skyldsanklager.
 
Ord for dagen:    En uvenn er et ekko av en indre plage.
 
Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.