Sterkest……

Vært på biltur innover landet. Blåste mye over Karielsletta, men ellers fin temperatur – 6 kuldegrader.
Uvanlig stor trafikk var det begge veier. 5 politibiler møtte jeg på turen hjem. Tenker de skulle på  K U R S – siden det er fredag.
Det kan vel bli noe kjedelig med de englene mine, men jeg velger å gjennomføre prosjektet.  Kan være greit å rettferdiggjøre Prinsessen sine engler – hvis de da er felles for oss alle. Kanskje ho har den mer eksklusive utgaven.
De jeg skriver om er omgjengelige hverdagsenger vi kan "plapre" med….
Her har du:
Nr 10 – Takknemlighetens engel
Takknemlighet er i dag en sjeldenhet. Menneskene er svært kravstore.  De har inntrykk av at de alltid kommer til kort. Derfor trenger vi …………
Nr 11 – Avkallets engel
Avkallets engel har det vanskelig i dag. For mange forbinder ordet avkall med en dyster sjølplaging.  Vi skal jo ha et liv i fylde og gi avkall…
Nr 12 – Risikoens engel
I dag mener mange at det viktigste er å ikke være påfallende, ikke gjøre feil. Da setter man ikke eksempelvis karrieren på spill……………
 
Et lite tankekors.
En amerikansk oppdagelses reisende dro med stor hast tvers gjennom Afrika. Det gjeldt å sette rekord.  Men en dag ville ikke bærerne starte.  De satt på pakningene og rørte seg ikke. 
Da tolken ville ha greie på hva denne "streiken" skulle bety, sa de:  "Vi har gått så fort at vi har sprunget fra sjelene våre.  Vi akter å sitte her til sjelene har nådd oss igjen".
 
Ord for dagen:       Den sterkeste menneske i verden, det er den som står mest alene.
 

Om sigranhe

Jeg er en kvinne født 1943. 2 barn og 4 barnebarn 1985, 1988, 1991 0g 2014. Skrevet blogg siden sommeren 2009. En fin fritidsaktivit. Ellers har jeg brukt mye tid på frivilligeorganisasjoner som Røde Kors og Mental Helse. Jeg skrivere om forskjellige temaer og dagsaktuelle saker.
Dette innlegget ble publisert i Ukategorisert. Bokmerk permalenken.